Vi er et
team på fem studerende fra Bornholmslærerseminarium, der i faget undervisningskendskab
arbejder som innovative studerende, for på sigt at kunne skabe innovative
undervisningsforløb for eleverne i grundskolen.
At være
innovative vil sige at kunne udvikle nye ideer og realisere dem i praksis. Der
er altså tale om en kreativ proces som skal støtte os i at ændre/udvikle ideer
til handling.
I den forbindelse har vi fået til opgave at
udvikle et produkt for UFC (Center for undervisning). Ved at arbejde os gennem
faserne i FIRE-modellen (Rhode) er vi kommet frem til at udvikle et produkt som
dels tydeliggøre et muligt samarbejde mellem skoler og virksomheder og samtidig
komme med forslag til fysisk udformning og formidlingsmuligheder.
Kravene til
opgaven består altså af flere delelementer:
- Hvordan vil vi foreslå formidlingen af samarbejdsmulighederne mellem skoler og lokale virksomheder.
- Formidlingen skal synliggøre fordelene for begge parter
- Udvikle en skabelon/standard til undervisningsbrug
- Give eksempler på undervisningsforløb
- Udvikle kriterier for evaluering af samarbejdets kvalitet og indhold
- Fremlægge en kommunikationsplan som skaber viden/bevidsthed om samarbejdets eksistens/potentiale
Vi har valgt
at lave en lærer/virksomhedsblog der skal understøttes at tidens hotteste
gimmick/gadget en APP til smartphones.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar